Nu blir det andra bullar!

 

Just så sa jag en gång; körde bil i Australien med mindre lovligt körkort. Jag var stressad, hörde ett märkligt ljud som jag trodde var polisen. Körde åt sidan. Beredde den bästa lögn jag kunde komma på!
De små barnen tittade storögt på mig från baksätet, undrade vad jag gjorde.
De spelade spel på sina små konsoller; det var där ljudet kom från!
Det var då det brast; och jag utbrast: Nu blir det andra bullar!
De fällde tårar och sa förtvivlat; Men du bakar ju de godaste bullarna som finns, varför måste vi äta andra bullar?!!
De hade aldrig hört uttrycket, de hade aldrig bott i Sverige.

I dag bakar jag bullar och hamburgerbröd.

http://flippinburgers.se/

Leave a Reply

